jueves, 4 de noviembre de 2010

Una Vuelta a Iberia, día 55

Faro a Huelva, 110km (acumulados 4669km)

A pesar del tiempo de verano hoy, me encontré un poco triste por acabar mi aventura Portuguesa. Menos mi "carrera" de Porto a Lisboa, disfruté mucho mi visita.

Por desgracia, mis piernas nunca se acabaron de calentar y me costó más que lo normal pedalear. Sin embargo, llegué a Vila Real de Santo António y, con el estómago lleno de pasteles de nata, crucé el río Guadiana a Antaya. Una vez fuera de Antaya, me encontré en el paisaje árido típico de Andalucía y me sentía en casa de nuevo. Debo pensar en un día de descanso, tal vez en Sevilla, pero prefiero esperar hasta que llueva.

Ya he empezado a pensar en preparaciones para el último tramo, de Sevilla a Barcelona, porque el tiempo me preocupa mucho. Entonces mañana planeo mandar un paquete a Barcelona mayormente con ropa de verano y ir de compras en Decathlon para ropa de invierno.

Despite the summer weather today, I was a little sad to end my Portuguese adventure. Except for my "race" from Porto to Lisbon, I really enjoyed my visit.

Unfortunately, my legs just never warmed up and cycling was more difficult than normal. However, I arrived in Vila Real de Santo António and, with a stomach full of little custard pies, I crossed the river Guadiana to Antaya. Once outside of Antaya, I found myself in the arid landscape typical of Andalucía and I felt at home again. I should think about taking a rest day, maybe in Seville, but I prefer to wait until it rains.

I've started to think about preparations for the final leg, from Seville to Barcelona, because the weather really worries me. So tomorrow I plan to send a package to Barcelona mostly with summer clothes and to go shopping in Decathlon for winter clothes.

1 comentario:

  1. Definitely, you made me feel like going back to Portugal, once again.
    Reading your blog will cost me money in the end!

    ResponderEliminar